Opis Kontraktu
Droga ekspresowa S5 to jedna z największych inwestycji realizowanych w kraju. Trasa biegnąca z południa w kierunku północnym spinać będzie cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk, stając się tym samym jedną z głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju. Droga S5 przebiegać będzie od autostrady A1 w Nowych Marzach koło Grudziądza do Mielna na granicy
z Wielkopolską.
Przedmiotowy odcinek zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, w powiecie bydgoskim, na terenie gmin: Dobrcz, Osielsko, Koronowo, Sicienko.
Budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku Nowe Marzy – Bydgoszcz – granica województwa kujawsko-pomorskiego i wielkopolskiego” realizowana jest z podziałem na siedem odcinków:
Odcinek 1 – Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Nowe Marzy” (bez węzła) do węzła „Dworzysko” (z węzłem)
o długości około 23,3 km;
Odcinek 2 – Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Dworzysko” (bez węzła) do węzła „Aleksandrowo” (z węzłem)
o długości około 22,4 km;
Odcinek 3 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Aleksandrowo” (z węzłem) do węzła „Tryszczyn” (z węzłem) o długości około 14,7 km;
Odcinek 4 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Tryszczyn” (bez węzła) do węzła „Białe Błota” (bez węzła)
o długości około 13,5 km;
Odcinek 5 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Białe Błota” (bez węzła) do węzła „Szubin” (bez węzła)
o długości około 9,7 km;
Odcinek 6 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Szubin” (z węzłem) do węzła „Jaroszewo” (z węzłem)
o długości około 19,3 km;
Odcinek 7 - Projekt i budowa drogi ekspresowej S-5 na odcinku od węzła „Jaroszewo” (bez węzła) do granicy województwa
o długości około 25,1 km.
Orientacyjna lokalizacja projektu na mapie Polski:
Orientacyjna lokalizacja na mapie województwa:
Celem inwestycji jest:
- stworzenie bezpiecznego odcinka drogi ekspresowej zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego
o dużych prędkościach podróży; - wybudowanie odcinka drogi ekspresowej o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi
Opis Inwestycji:
Zadanie inwestycyjne zlokalizowane jest w województwie kujawsko-pomorskim, powiecie bydgoskim, gminie Osielsko, Sicienko, Koronowo i niewielki fragment w gminie Dobrcz oraz mieście Bydgoszcz. Projektowana trasa przebiega w ciągu drogi krajowej: nr 5 i nr 10 od km 28+294 (istniejąca kilometracja DK nr 5) do km 264+908 [węzeł Opławiec]
na skrzyżowaniu z istniejącą Drogą Krajową nr 25, istniejąca kilometracja DK nr 10. Zadanie polega na budowie drogi,
w ciągu drogi krajowej nr 5 i nr 10, o dwóch jezdniach, każda po 2 pasy ruchu z rezerwą na trzeci pas.
Podział odcinka na etapy:
Odcinek 3 Drogi Ekspresowej S5 został podzielony na dwa odcinki, nazwane Etap I oraz Etap II. Powyższa decyzja została podjęta ze względu na uzgodnienia z Polskimi Kolejami Państwowymi dotyczące budowy wiaduktu drogowego nad istniejącymi liniami kolejowymi 131 oraz 201. W związku z tym Wykonawca Robót złożył wniosek o ZRID w późniejszym terminie.
Etap I inwestycji zaczyna się od kilometra 6+171 do kilometra 14+700 planowanego odcinka, natomiast Etap II ulokowany jest pomiędzy kilometrem 0+000 do kilometra 6+171. Wspomniany powyżej obiekt – wiadukt drogowy – oznaczony
w projekcie symbolem WS3-5, znajdować się będzie w kilometrze 5+972 trasy S5, na Etapie II.
W miejscu powstania wiaduktu i w jego pobliżu, zarządca kolejowy przewiduje w przyszłości duże inwestycje. Projektanci wiaduktu drogowego WS3-5 mają na uwadze wszystkie inwestycje infrastrukturalne, jak również chcą uniknięcia potencjalnych utrudnień w ruchu, wynikających z ewentualnej przebudowy torów i przebiegającej nad nimi trasy.
Zakres robót objętych umową:
Budowę drogi ekspresowej S-5 o długości około 14.7km o następujących parametrach technicznych:
- klasa drogi - S o prędkości projektowej 100 km/h
- obciążenie nawierzchni - 115kN/oś
- kategoria ruchu - KR6
- ilość jezdni - 2x2 pasy ruchu w każdym kierunku (docelowo 2x3)
- szerokość pasa ruchu - 3,5 m, szerokość pasa awaryjnego - 2,5m,
- szerokość pasa dzielącego z opaskami - 12,00 m, (docelowo 5,0 m),
- klasa - obciążeń obiektów - A + Stanag 150
Zamówienie obejmuje w szczególności następujące roboty budowlane:
- Budowę 3 węzłów drogowych.
- Budowę obiektów inżynierskich (WS, MS, WD, PG, PZ).
- Budowę i przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych i dróg wewnętrznych, budowę chodników, ścieżek rowerowych
i zatok autobusowych. - Budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki.
- Budowę przepustów drogowych o funkcji hydrologicznej, ekologicznej i mieszanej.
- Budowę i przebudowę oświetlenia drogowego.
- Wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. stałej organizacji ruchu, barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad, oświetlenia, ogrodzenia.
- Budowę Obwodu Utrzymania Drogi.
- Budowę systemu osłony meteorologicznej.
- Budowę zasilania dla oświetlenia, przepompowni, systemu osłony meteorologicznej.
- Budowę kanału technologicznego.
- Budowę kanalizacji teletechnicznej dla systemu zarządzania ruchem.
- Budowę urządzeń do zarządzania ruchem.
- Budowę systemu odwodnienia terenu, w tym urządzeń odwadniających korpus drogowy: rowy drogowe, kanalizację deszczową grawitacyjną i ciśnieniową, urządzenia podczyszczające, zbiorniki retencyjne, drenaż, osadniki i separatory, przepompownie wód deszczowych, grodzie i zastawki i inne.
- Budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych.
- Przebudowę cieków wodnych oraz rowów i urządzeń melioracyjnych, oczyszczenie, udrożnienie i właściwe zabezpieczenie (odcięcie) istniejących urządzeń melioracyjnych i odbiorników w celu skutecznego działania urządzeń melioracyjnych przejmujących wody z terenu i z pasa drogowego.
- Przeniesienie roślin objętych ochroną.
- Wycinkę zieleni.
- Zagospodarowanie terenu zielenią.
- Budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej i naziemnej m.in. sieci wodociągowej, sieci kanalizacji sanitarnej, sieci kanalizacji deszczowej, sieci telekomunikacyjnej, sieci elektroenergetycznej wysokiego, średniego
i niskiego napięcia, sieci gazowej wysokiego, średniego i niskiego ciśnienia związaną z likwidacją kolizji. - Przebudowę infrastruktury kolejowej w tym: urządzeń elektroenergetycznych, urządzeń sterowania ruchem, urządzeń telekomunikacyjnych i sieci trakcyjnej związaną z likwidacją kolizji.
- Wykonanie urządzeń ochrony środowiska m.in. ogrodzeń, wygrodzeń naprowadzających, przejść dla zwierząt, ekranów akustycznych.
- Rozbiórkę obiektów budowlanych.
- Budowę i przebudowę innych obiektów i urządzeń wyżej niewymienionych.
- Wzmocnienie podłoża gruntowego dla uzyskania właściwych warunków posadowienia dróg
i obiektów inżynierskich oraz zapewnienie stateczności skarp. - Wykonanie pełnej rekultywacji terenów zajętych przez zaplecza techniczne i socjalne, place budowy, drogi na czas budowy
i wszelkie inne tereny przekształcone przez Wykonawcę w czasie robót oraz w okresie usuwania wad. - Przywrócenie dróg publicznych użytkowanych przez Wykonawcę w czasie budowy do stanu przed rozpoczęciem budowy,
w tym zimowe utrzymanie. - Wszelkie roboty wynikające z konieczności podłączenia drogi ekspresowej do istniejącego układu komunikacyjnego wraz
z remontem nawierzchni dróg przekazywanych samorządom po oddaniu do użytkowania i zmianą organizacji ruchu
w szczególności oznakowania kierunkowego. - Wszelkie roboty związane z przebudową i rozbiórką elementów kolidujących z inwestycją.
- Zapewnienie dojazdu do wszystkich działek sąsiadujących z projektowanym pasem drogowym przez cały czas trwania budowy.
- Wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
- Wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do nowobudowanego układu komunikacyjnego (odcinka nr 2 i 4) wraz z ze zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.
- Wszelkie inne roboty i opracowania jakie okażą się niezbędne dla wykonania przedmiotu zamówienia.
Poniżej plan orientacyjny Odcinka 3 wraz z opisami węzłów oraz skrzyżowań: